Startseite
Prof.Dr. Wulf
Interdisziplinäres Zentrum für Historische Anthropologie
Sonderfor- schungsbereich
Arbeitsbereich Anthropologie und Erziehung
Sekretariate
Pädagogische Anthropologie
Berliner Arbeiten zur Erziehungs- u. Kulturwissenschaft

European Studies in Education

Graduierten- kolleg "Körper- Inszenierungen"

FU-Home

 

European Studies in Education

edited by Christoph Wulf

The political, economic, and social developments in the European Union pose new challenges to education in Europe, where each country has ist own system. Under these circumstances, the relation between national, regional, and local traditions on the one hand and supraregional, transnational aspirations on the other must be conceived. The field of education is seeing the rise of new issues, responsibilities, and reseach requiring scholars from different European cultures to work together.

European Studies in Education constitutes an international forum for the publication of educational research in English, German and French. The multilingual nature of this series mirrors that of Europe and makes it possible to portray and express cultural diversity.

Bisher erschienen:  

Christoph Wulf (Hg.): Education in Europe. An Intercultural Task. 1995.

Sjoerd Karsten, Dominique Majoor (Hg.): Education in East Central Europe. Educational Changes after the Fall of Communism. 1995.

Stephan Sting, Christoph Wulf (Hg.): Education in a Period of Social Upheaval. Educational Theories and Concepts in Central East Europe. 1995.

Bernhard Dieckmann, Christoph Wulf, Michael Wimmer (Hg.): Violence. Nationalism, Racism, Xenophobia. 1997.

Stephen Lawton, Rodney Reed, Fons van Wieringen (Hg.): Restructuring Public Schooling: Europe, Canada, America. 1997.

Christoph Wulf (Hg.): Education for the 21st Century. Commonalities and Diversities. 1998.

Georgios Tzartzas: Schule im gesellschaftlichen Umbruch. Die Entwicklung des modernen griechischen Bildungswesens (1833–1862). 1998.

Mbukeni Herbert Mnguni: Education as a Social Institution and Ideological Process. From a Négritude Education in Senegal to Bantu Education in South Africa. 1999.

Beatriz Vélez: Géographie de la chair maternelle. Corps, culture et société en Colombie. 1999.

Silvia Hedenigg: Kindheitsbegriffe japanischer Strafkonzeptionen. Zur Rezeption westlicher Modelle der Reformerziehung in der Meiji-Zeit. 1999.

Doug Boughton, Rachel Mason: Beyond Multicultural Art Education. International Perspectives. 1999.

Niklas Luhmann, Karl-Eberhard Schorr: Problems of Reflection in the System of Education. translated by Rebecca A. Neuwirth. 2000.

Jan Karrel Koppen, Ingrid Lunt, Christoph Wulf: Education in Europe. Cultures, Values, Institutions. 2002.

Christoph Wulf, Christine Merkel (Hrsg.): Globalisierung als Herausforderung der Erziehung. 2002.

Birgitta Qvarsell, Christoph Wulf. (eds.): Culture and Education, Münster/New York: Waxmann 2003

Michael Gutmann: Die dialogische Pädagogik des Sokrates. Ein Weg zu Wissen, Weisheit und Selbsterkenntnis. 2003.

Jacky Beillerot, Christoph Wulf: Erziehungswissenschaftliche Zeitdiagnosen: Deutschland und Frankreich. 2003

Werner Wintersteiner, Vedrana Spajic-Vrkas, Rüdiger Treusch (Eds.): Peace Education in Europe. Münster/New York: Waxmann Verlag 2003.

Wulf, Christoph (Hg.): Educational Science. Münster/New York: Waxmann Verlag 2003.
 

Zu bestellen bei: http://www.waxmann.com


© 1999-2003 Prof. Dr. Christoph Wulf (FU Berlin); Kontakt: chrwulf@zedat.fu-berlin.de; Impressum

Seiten erstellt von Sandra Ebermann